Hotelldirektør Agnes Berntsen snakket om sine tanker rundt vinnerkultur og hvilke «gratis» egenskaper / indre mekanismer vi alle kan bruke for selv å bidra positivt på arbeidsplassen.


Foto: Arnfinn Nyland

Det å skape trivsel, et godt arbeidsmiljø og resultater er ikke bare et lederansvar, men like mye et ansvar for den enkelte arbeidstaker, det å «gi» og yte i det daglige på en positiv og fruktbar måte. Hun forteller også om «GRO»-prosjektet de har gjennomført på hotellet og om hotellets kjerneverdier som de bruker i den daglige driften.

Hotellsjef Anja Beisland ga oss et innblikk i hverdagen på Strand Hotel Fevik og snakker litt om Roald Dahl-markeringen som ble holdt i september – et eksempel på en vellykket aktivitet i regi av Strand Hotel Fevik.

Strand Hotel Fevik har røtter tilbake til 1937, og hadde tidlig sin glansperiode. Etter mange år med negative resultater og et slitent omdømme, var det en blek kopi av fordums storhet som stod tilbake da Agnes Berntsen overtok som hotelldirektør i 2003. Gjennom de siste 12 årene har Innoventi hatt et nært samarbeid med Strand Hotel Fevik, hvor tydelige mål og visjoner har resultert i en merkevare som hele Sørlandet nå er stolte av. Sidsel Pettersen fra Innoventi delte litt av prosessen og tankene bak hotellets sjel og personlighet. 

Strand Hotel Fevik bød på nydelig julefrokost.