Psykolog, økonom, forfatter, gründer og stortingskandidat for MDG, Per Espen Stoknes var klar og tydelig på høstens første frokostmøte i Markedsforum: Det er sterke kommersielle drivkrefter for grønn vekst, og de mest verdifulle merkevarene i dag er også de som leder an for å bli klimanøytrale. 

Grønn vekst er økning i økonomiske verdiskaping samtidig som det gir lavere samlede miljøbelastninger. Det kreves en tydelig grønn strategi, rapportering og endringsledelse for å skape grønn vekst.

Per Espen Stoknes klimaløsning på 1-2-3:

1: All (ny) kraft fra sol, vind og vann!

2: Elektrifisere all transport!

3: El-varme i bygg og industri!

 

Underveis i foredraget fikk Stoknes spørsmål fra en lydhør forsamling. Temaet engasjerte, og klimapsykologen svarte tillitsvekkende.

Innoventi var vertskap, og tok vel imot oss med nystekte vafler. Frokostmøtet ble arrangert midt under Arendalsuka, men tross vrimmelen av andre spennende tilbud var oppmøtet godt. 

De som ønsker presentasjonen fra foredraget kan be om å få den tilsendt på post@markedsforum.com.