Sted: Clarion Hotel Tyholmen
Tid:
Torsdag 16. februar kl. 12.00–16.00

Om delingsøkonomi, snapmarketing, droner og «intelligente» skilt. Hvordan ser den fremtidige markedsføringshverdagen ut? MFAA hadde gleden av å presentere et knippe nytenkere som på hver sin måte smittet oss med sin suksess.

Det hele startet med en brak-åpning, hvor lydtekniker Dag Tynes reiste seg opp i rommet og spurte om det var noen som hadde sett noe til konferansieren. Publikum kikket seg rundt i rommet, og ingen hadde sett noe til Tone Pernille Sivertsen, hvorpå Tynes tar opp telefonen og ringer etter konferansieren, som dermed dukker opp på skjermen liggende i en hengekøye i 10 meters høyde i klatreparken på Hove. Reisen til konferanserommet blir gjort i en fei med hest og båt, og inn i lokalet kommer hun løpende og «rakk det akkurat».

Dermed var publikum allerede begeistret, og foredragsholderne ble bare det ene høydepunktet etter det andre. I pausen nøt vi av hotellets utmerkede tapaslunsj. Utdelingen av prisen Årets Markedsfører og Hedelig omtale ble foretatt av Elisabeth Austad Asser og Inger Elise Nipedal fra årets jury. Igland Garasjen stakk av med den gjeveste prisen «Årets Markedsfører i Aust-Agder 2016» og Hederlig omtale ble gitt til Made on Sandøya og Lille Andevinge.

 

PROGRAM

12:00  Registrering og mingling/bespisning
13:00  Programstart
13:10  Batfish – Fredrik Opheim og Oddvar Elgvin
13:40  Makerspace Norway – Mike Troxel
14:10  Pause
14:30  Utdeling av prisen «Årets Markedsfører i Aust-Agder 2016»
15:00  Geeohsnap – Geir Ove Pedersen
15:30  Atea – Audun Taraldsen
16:00  Avslutning

 

ÅRETS FOREDRAGSHOLDERE

Batfish batfish.no
Batfish er et filmproduksjonsselskap i Arendal som spesialiserer seg på kvalitetsinnhold til bedrifter på nett og sosiale medier. Den unge duoen bak selskapet, Fredrik Opheim og Oddvar Elgvin delte livlig og ærlig sine hemmeligheter bak en suksess som vi bare aner de er midt oppe i.


Geeohsnap 
geeohsnap.com
Geir Ove Pedersen alias Geeohsnap har på kort tid blitt en av verdens største på kreativt innhold på Snapchat. og mange av verdens største merkevarekjeder har valgt å samarbeide med ham. Han kunne gi konkrete og gode råd for hvordan vår bransje kan nyttiggjøre seg på Snapchat. 


Makerspace Norway
 makerspacenorway.no
Mike Troxel, med sin ro og sindige fortellerkunst uten bilder, lys eller film, trollbandt publikum med sin idé rundt Makerspace. Vi er alle skapere, men våre kreative krefter blokkeres ofte av manglende verktøy, kunnskap, nettverk, plass, osv. Mike Troxel forklarte hvordan Makerspace Norway vil fjerne disse blokkeringene, styrke samarbeidet og frigjøre våre skjulte kreative «super powers».


Atea 
atea.no
Atea er spesialister på IT-infrastruktur og leverer bl.a. markedets ledende digitale skiltløsning. Audun Taraldsen, anerkjent for innovasjon og utvikling av «intelligente» og målbare digitale skilt, delte nye spennende løsninger rundt intelligente skilt som kan finjustere budskapet etter å ha «gjenkjent» passerende publikum.

 

Alt i alt – Suksess Smitter ble atter en suksess og den gjennomgående tilbakemeldingen fra publikum var at det var mer interessant og innholdsrikt en forventet.