Prisen ble delt ut under inspirasjonsseminaret Grønn Suksess smitter som ble arrangert av Arendal Næringsforening og Markedsforum Aust-Agder på Tyholmen hotell i Arendal torsdag 15. februar 2018. Prisen deles ut av Markedsforum Aust-Agder, og skal løfte frem virksomheter som har utmerket seg spesielt innen markedsføring og merkevarebygging i året som har gått.

I juryens begrunnelse står det:
Bedriften har gjennom en høy innsikt, stor bevissthet om hvilke drivere som gjelder i bransjen, hvilke differensieringspunkter de med troverdighet kan bruke, og med en potensiell formidabel konkurransesituasjon hengende over seg, staket ut en tydelig kurs og retning for sin merkevare. De har laget en, i dagens marked, relativt lang film, som er tilpasset målgruppen i ulike geografiske områder. Filmen er brukt i flere kanaler og kampanjen er også tatt ut gjennom annen kommunikasjon for å kapitalisere på investeringen og skape en gjenkjenningseffekt for kundene på forskjellige arenaer. Tiltakene i 2017 har ført til forbedring både i såkalte myke og harde mål. Både kundetilfredshet og markedsandel er styrket gjennom merkevarebyggende aktiviteter. En god mediemix har sørget for spredning til relevante målgrupper på en måte som har bidratt til ytterligere forsterkning av det underliggende budskapet. Juryen er imponert over kreativiteten og resultatene profilkampanjen har skapt. Vi gratulerer Sparebanken Sør som vinneren av Årets Markedsfører i Aust-Agder 2017.
Markedssjef Trond Skjæveland i Sparebanken Sør var finalen sammen med Eva Kvelland i Stine Sofies Stiftelse og Kåre Johan Røinås i Ferda. Før vinneren ble kåret, presenterte alle tre sine case for rundt 60 spente tilhørere.
 

ÅRETS JURY

Ståle Almenning – Innoventi (juryleder), Tone Pernille Sivertsen (Wannado), Birgit Fostervold (Asplan Viak), Elisabeth Asser – Sparebanken Sør, Jan Kristian Benestad – Igland Garasjen og Espen Skalleberg – Cubus, AMFI Arendal.